tisdag 2 augusti 2016

Ålänning



Jag kan knappt förstå att jag ska få bo på denna underbara plats! Det är nästan så att jag får nypa mig i armen... 

Faasiken, jag hade skrivit väääärldens bästa inlägg, sen bara försvann det. Röven alltså å dubbelgrr. Det var spiken i kistan, inga flera blogginlägg för mig, på den här bloggen i alla fall!

Rent kort kan jag berätta att mamsen å papsen å jag har haft intensiva och roliga dagar tillsammans här, att lägenheten är riktigt central, fräsch och fin och att vi efter många felkörningar i åttielva rondeller kan konstatera att jag gjort rätt fordonsval. Cykeln är definitivt det enda rätta för mig!
Den ska vi hämta ut imorgon från Matkahuolto. Inlindad i bubbelplast och märkt med röda "ömtåligt gods"-lappar (läs: pärkk int peedn miin) borde den ha undvikit att bli mos under frakten. Peppar, peppar.

Annars har vi strövat omkring på stan, shoppat till lägenheten, träffat åländska vänner och släktingar, ätit gott ute på stan och jobbat häcken av oss inne i lyan. Mina föräldrar har skämt bort mig på alla möjliga sätt och jag kommer utan vidare att ha dryyft efter dem och de andra där hemma. Men jag är ändå säker på att sensommaren och hösten kommer att bli fenomenal i alla fall!
Det blir ju vad man gör det till, helt enkelt!

Imorgon har vi några mindre ärenden på stan, sen åker M & P hem. Då sticker jag iväg till mitt nya smultronställe. Idag tecknade jag nämligen ett tvåårigt avtal med ett superfint gym. Utan att ha sett annat än receptionen live. Och utan att ha tagit av mig skorna! (Okej då, jag gjort lite efterforskningar via nätet innan). De har härliga och fräscha utrymmen, mångsidigt utbud med ledda pass och fina förmåner för oss "plus-medlemmar". Såsom gratis barnpassning 2 gånger i veckan!

Nu är jag sååå redo för något nytt! Tack alla som har följt bloggen, men nu har jag inte tid och lust med skrivandet längre!
Jag hoppas ni får en härlig sensommar och en mysig höst! P.S. Telefonen är alltid påslagen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dej ett megalyckatill Emma! Var stolt över dej själv och ditt mod att prova ngt nytt. Se det som ett äventyr och dryyft får man ha, det är bara ett tecken på att det finns viktiga människor att sakna. Vi kommer att sakna dej vi också, men Åland är ju inte på andra sidan jorden :) njut och ta för dej nu av allt nytt där så rings vi!

Kram Coachen

Emma sa...

Tack Coachen för dina omtänksamna ord, blir alldeles rörd när jag läser!
Ni är välkomna när som helst, och det menar jag verkligen! Vi rings, kraaam!

Anonym sa...

Hej.
Lycka till på ön. Kommer att sakna din inlägg, det har alltid varit roligt att följa med på dina inlägg å läsa om dina fanatastiska bravader.
Hälsningar Roger.

Emma sa...

Tack ska du ha Roger! Det har varit minst lika roligt att läsa dina uppiggande kommentarer - hade alla läsare varit lika frikostiga hade det nog varit svårare att sluta blogga :)

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att i relation med Anderson för år, han gjorde slut med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allt jag gjort löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en stavnings caster som kunde hjälpa mig kasta en trollformel för att föra honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trott på stava, hade jag inget annat val än att prova det, jag postade stavnings caster, och han berättade att det var inga problem att allt kommer att bli okej innan tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, kastade han förtrollningen och överraskande i den andra dagen, var det runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag besvarade samtal och allt han sade var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort löfte om att vem som helst vet jag att ha en relation problem, skulle jag vara till hjälp för personen genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpt mig med mitt problem. e-post: drogunduspellcaster@gmail.com kan skicka honom om du behöver hans hjälp i din relation eller något annat fall.

1) Love Spells
2) förlorad kärlek Spells
3) skilsmässa Spells
4) Förbindelse Spells
5) Bindande Spell.
6) Breakup Spells
7) Bannlys en tidigare älskare
8.) Du vill främjas på kontoret / Lottery spell
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta denna stora man om du har något problem för en hållbar lösning
genom drogunduspellcaster@gmail.com

Skicka en kommentar