onsdag 29 juni 2016

Annorlunda lägerliv

Tjena!
Sedan i söndags har jag befunnit mig i Kilen i Kristinestad, eftersom jag är ledare för ett sommarläger för barn med funktionshinder.
Detta är inget träna-äta-sova läger som jag är van vid, långtifrån!
Vi har badat bastu, simmat, lekt utelekar, varit på utflykt, grillat korv, sjungit allsång, haft gymnastik, pysslat, spelat teater m.m. Nu har de flesta fått fotmanikyr och lackat naglarna för ikväll ska vi ha disco! Å i skrivande stund har vi 40 min fritid, välbehövt för alla!
Det är ett roligt men utmanande jobb, i och med att man är anställd dygnet runt. Dessutom görs ju allt på deltagarnas villkor. Vill nån att ja ska vara Emils häst och äta hö, ja då e de väl bara å sätta sig på huk å börja käka lite klöver för obestämd tid! De e faktiskt inga problem då alla andra ledare är lika tokiga :)
 Jag är väldigt glad att jag vågade ut ur min komfortzon, för här har jag fått många nya vänner pch lärt mig massor.
Imorgon är min sista sommarjobbsdag, efter det tänker jag vara ledig fram till 8.8, då det är dags att planera inför kommande läsår!
Med andra ord: 24h tills mitt riktiga sommarlov börjar.
Men vi ska ju shejka lite på dansgolvet innan dess :D


 Lägerplatsen ligger så nära havet man kan komma!
Vi besökte en djurgård (Koivuniemen Herran Muumaa) där vi fick åka traktor, rida och "kela" med allt från alpackor och lamm till sniglar och ormar! Stället 11 av 10 smurfar av både ledare och deltagare.

Helt magnifik miljö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar